Sunday 3 February 2013

Pesanan Ikhlas dari Guruku =D


Assalamualaikum =)





#TeamLepasanSPM
*sekarang nie banyak ex-fivers sesi 2012 guna hashtag ni kan??hoho..
Well, I'm one of them too actually..hikhik :p

Tapi, dalam kita semua hepi selepas berjaya memegang title bekas banduan SPM  (whaatttdafish?? o_O ) ,
Aku yakin not only me but all of you must miss our sweet sour school life moment kan? Kan?
As for me, aku rasa tersangatlaah rindu dekat sekolah kesayanganku, cikgu-cikgu yang dihormati dan kawan-kawanku yang gila-gila (serta waktu rehat yang sentiasa dinantikan..teehe) . *dah macam teks alu-aluan ucapan lar pulak..haha

Duhh....LOL
But, no worries..even I'm not longer a schoolgirl, I'm still and I will remember all the meaningful advices from my respected teachers =') in shaa Allah
These are some of the advices that I'm remember the most.
I'm really want to share them with all of you so that we can get mutual benefit ^_^



Form 4(2011)- Syariah Islamiyah


1. "Yakinlah bahawa setiap apa yang kamu semua lakukan, pasti akan mendapat ganjaran"


#Seriously, kata2 ini mendorong aku untuk jadi lebih rajin (especially bila parents aku suruh buat itu ini..hikhik)
*yeah, believe in Allah :D


2. My ustazah pernah citer pasal jenazah sorang budak perempuan nie yang masih elok jasadnya walaupun dah lama dikebumikan..Rupa-rupanya ustazah aku bagitau, menurut ibu budak perempuan itu, ini semua mungkin disebabkan sikap  anaknya yang tak pernah menyakiti hati sesiapa pun sepanjang hayatnya :')


*tiba-tiba, aku terpempam...and started thinking how many people I had hurt before this :'(
#astaghfirullah


Form 4 (2011) - Bio

"You read, you know"
*just as simple as that but with a deep meaning  of course ;-)


So, lemme add some..eheh
"You don't read, you don't know"
*ahakz


Really?!..haha



Form 5 (2012) - Kimia


"Walau sesibuk mana pun kamu semua, jangan pernah tinggal untuk baca yassin tiap-tiap hari"


#terimakasihteacher sebab nasihat teacher lah saya cuba sedaya upaya saya untuk baca Surah Yassin hari- hari sampaikan saya boleh hafal almost of the surah so far.. :)


Form 5 (2012)- Bahasa Arab


"Kalau kita yang dulu lahir dalam keadaan kecil dan lemah tak berdaya pun masih lagi sanggup untuk sombong dengan Allah, tak taulah saya macam mana kalau manusia lahir dalam keadaan yang sudah dewasa"

*ambekk kauu..kata-kata ustaz memang TERBAEKK.. ^_^


Different teachers. Random moments.Different advices. One Direction.
#Allahuakbar


*Sebenarnya, baaanyak lagi.. But, I  think these are already enough for now.. So, what's yours? Jom kita share >_<


Bismillah hitawakkaltu alallah =)


P/S: The dialogue may vary from the real ones..yalah, korang ingat aku ni Memory Champion ke nak ingat setiap patah perkataan..haha..btw, nasihat tue yang penting sebenarnya..

Salam, peeps (~_~)Y

No comments:

Post a Comment